Université Sorbonne Nouvelle-Paris 3
Responsable du comité scientifique de la revue Traits-d'Union
Ville
Paris
Langues
Anglais
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Docteure de l'Université Sorbonne Nouvelle-Paris 3 et titulaire d'une maîtrise ès lettres de Columbia University, la recherche d’Anne Sweet porte sur l'étude des médias en tant que question de société—ou acte en société—surtout l’interaction et l’intersection entre produit médiatique et consommateur·trice.
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Publications
- Hooked on "Orange is the New Black" (Netflix, 2013-)? The Art of Binge-Watching, and Netflix’s Addiction-Creating Production Strategies Combining Aesthetic and Psychological Approaches to TV Series Addiction
- Fan Dependency Management: Gilmore Girls: A Year in the Life (Netflix, 2016), and the Sociocultural Commercial Politics of the Transmedia Spectacle of TV Series’ Reboots Combining Aesthetic and Psychological Approaches to TV Series Addiction
- Patriarchal Masculinity's Seductive Valorization and Attraction : Post Second-Wave Gender Politics Renegotiated on Scandal (ABC, 2011-) and The Good Wife (CBS, 2009-2016) Genre en séries: cinéma, télévision, médias